Szkoła Podstawowa nr 1 im. Filomatów Pomorskich


  • Statystyki

    • Odwiedziny: 11819847
    • Do końca roku: 85 dni
    • Do wakacji: 263 dni

  • Kalendarium

    Poniedziałek, 2024-10-07

    Imieniny: Krystyna, Marii

Projekty unijne 2024/2025

  

„Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności v. 2

Projekt „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności v. 2 realizowany będzie w okresie od września 2024 roku do lutego 2028 roku w Szkole Podstawowej nr 1, Szkole Podstawowej nr 2 i Szkole Podstawowej nr 4 w Chełmnie. 

Gmina Miasto Chełmno złożyła wniosek w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez  Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 współfinansowanego  Europejskiego Fundusz Społecznego Plus. Priorytet: 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego. Działanie: 8.13 Kształcenie ogólne ZITy regionalne.

Realizacja wsparcia przygotowana została na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół w zakresie zajęć dla uczniów, doskonalenia nauczycieli i wyposażenia w pomoce naukowe.

Zajęcia w ramach projektu będą stanowiły uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły.

W szkołach, zgodnie z założeniami konkursu, zaplanowano:

  1. Wsparcie w zakresie podnoszenia kompetencji kluczowych (w tym cyfrowych, społecznych), społeczno-emocjonalnych, podstawowych, przekrojowych lub związanych z zieloną lub cyfrową transformacją, w tym m.in.:

Zajęcia rozwijające kreatywność, logiczne myślenie, 4k

Zajęcia artystyczne w tym teatralne, muzyczne, plastyczne

Zajęcia geograficzne

Zajęcia eksperymentalne z chemii

Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje, w tym z języków obcych 

Zajęcia z programowania z robotyką

Zajęcia rozwijające kreatywność i logiczne myślenie

Zajęcia z projektowania z drukarką 3D

Zajęcia z matematyki,

Zajęcia z edukacji medialnej

Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje z informatyki

Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje z programowania z robotyką

  1. Wsparcie w zakresie edukacji włączającej, w tym diagnozowanie indywidulanych potrzeb rozwojowych lub edukacyjnych lub udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym przeciwdziałającej przedwczesnemu opuszczeniu systemu oświaty, w tym m.in.:

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Zajęcia rozwijające mowę z logorytmiką

Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się

  1. Wsparcie na realizację działań wynikających z wychowawczej lub wspierającej funkcji szkoły lub profilaktyki problemów (m.in. edukacja prozdrowotna lub ekologiczna), w tym m.in.:

Zajęcia „Przez sport do zdrowia”

Zajęcia „Zdrowe jedzenie to podstawa”

Zajęcia przyrodniczo- ekologiczne

Zajęcia sportowo- rekreacyjne

Zajęcia kształtujące właściwą postawę ciała

Zajęcia „gimnastyka dla umysłu”

  1. Wsparcie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego.

Łącznie w projekcie od września 2024 roku do lutego 2028 roku przeprowadzonych zostanie 12 702 godzin dla uczniów i uczennic.

W projekcie zaplanowano również szkolenia dla

  1. Rozwijanie kompetencji 4K
  2. Strategie uczenia się
  3. Sztuczna inteligencja szansa, czy zagrożenie
  4. Jak efektywnie uczyć i oceniać pracę uczniów

Celem projektu jest wsparcie szkół, uczennic i uczniów, nauczycielek i nauczycieli, które przyczyni się do wyrównywania szans edukacyjnych poprzez podniesienie jakości
i efektywności kształcenia, zwiększenia dostępności i włączenie społeczne. 

Cele realizowane będą poprzez:

  • rozwijanie kompetencji kluczowych, społeczno – emocjonalnych, podstawowych, przekrojowych, związanych z zieloną i cyfrową transformacją, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w formie zajęć rozwijających uzdolnienia, umiejętność uczenia się, dydaktyczno-wyrównawczych i specjalistycznych,  w tym przeciwdziałających przedwczesnemu opuszczeniu systemu oświaty,
  • podejmowanie działań wynikających z wychowawczej i wspierającej funkcji szkoły
    i profilaktyki problemów dotyczących m.in. edukacji prozdrowotnej czy ekologicznej,
  • wsparcie kadry, które przyczyni się do podniesienia kompetencji związanych z zawodem, kompetencji kluczowych, w tym cyfrowych, społeczno-emocjonalnych,
  • doposażenie 3 szkół w pomoce dydaktyczne.

Grupa docelowa

Uczestniczkami i uczestnikami projektu są wyłącznie uczennice/uczniowie, nauczycielki/nauczyciele, pracowniczki/pracownicy pedagogiczni szkół:

  • Szkoły Podstawowej nr 1 im. Filomatów Pomorskich w Chełmnie;
  • Szkoły Podstawowej nr 2 im. Stanisława Staszica w Chełmnie;
  • Szkoły Podstawowej nr 4 im. Wojska Polskiego w Chełmnie.

Przewidywana liczba uczniów objętych wsparciem wynosi 600 uczennic i uczniów  
oraz 50 nauczycielek i nauczycieli.

Do realizowanych zajęć zostaną zakupione pomoce dydaktyczne w tym: dla każdej szkoły pracownia językowa, dodatkowo dla SP- 2 informatyczna, a dla SP- 4 sensoryczna. Łączna wartość pomocy naukowych - 550 925,00 zł.

Projekt jest realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw
i Pomorza 2021-2027 współfinansowanego Europejskiego Fundusz Społecznego Plus. Priorytet:
8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego. Działanie: 8.13 Kształcenie ogólne ZITy regionalne.

Całkowita wartość projektu wynosi 2 888 471,19 zł z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny) wynosi 85% tj. 2 455 200,51zł i 5% dofinansowanie budżetu państwa tj. 144 400,68 zł.

Gmina wnosi wkład własny w wysokości 5% wartości projektu ( 288 870,00 zł.),     jako niepieniężny, w postaci udostępnienia sal lekcyjnych w szkołach, w których realizowany będzie projekt.