- Odwiedziny: 11819847
- Do końca roku: 85 dni
- Do wakacji: 263 dni
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Filomatów Pomorskich
-
Statystyki
-
Kalendarium
Poniedziałek, 2024-10-07
Imieniny: Krystyna, Marii
Projekty unijne 2024/2025
„Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności v. 2 ”
Projekt „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności v. 2” realizowany będzie w okresie od września 2024 roku do lutego 2028 roku w Szkole Podstawowej nr 1, Szkole Podstawowej nr 2 i Szkole Podstawowej nr 4 w Chełmnie.
Gmina Miasto Chełmno złożyła wniosek w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 współfinansowanego Europejskiego Fundusz Społecznego Plus. Priorytet: 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego. Działanie: 8.13 Kształcenie ogólne ZITy regionalne.
Realizacja wsparcia przygotowana została na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół w zakresie zajęć dla uczniów, doskonalenia nauczycieli i wyposażenia w pomoce naukowe.
Zajęcia w ramach projektu będą stanowiły uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły.
W szkołach, zgodnie z założeniami konkursu, zaplanowano:
- Wsparcie w zakresie podnoszenia kompetencji kluczowych (w tym cyfrowych, społecznych), społeczno-emocjonalnych, podstawowych, przekrojowych lub związanych z zieloną lub cyfrową transformacją, w tym m.in.:
Zajęcia rozwijające kreatywność, logiczne myślenie, 4k
Zajęcia artystyczne w tym teatralne, muzyczne, plastyczne
Zajęcia geograficzne
Zajęcia eksperymentalne z chemii
Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje, w tym z języków obcych
Zajęcia z programowania z robotyką
Zajęcia rozwijające kreatywność i logiczne myślenie
Zajęcia z projektowania z drukarką 3D
Zajęcia z matematyki,
Zajęcia z edukacji medialnej
Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje z informatyki
Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje z programowania z robotyką
- Wsparcie w zakresie edukacji włączającej, w tym diagnozowanie indywidulanych potrzeb rozwojowych lub edukacyjnych lub udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym przeciwdziałającej przedwczesnemu opuszczeniu systemu oświaty, w tym m.in.:
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Zajęcia rozwijające mowę z logorytmiką
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się
- Wsparcie na realizację działań wynikających z wychowawczej lub wspierającej funkcji szkoły lub profilaktyki problemów (m.in. edukacja prozdrowotna lub ekologiczna), w tym m.in.:
Zajęcia „Przez sport do zdrowia”
Zajęcia „Zdrowe jedzenie to podstawa”
Zajęcia przyrodniczo- ekologiczne
Zajęcia sportowo- rekreacyjne
Zajęcia kształtujące właściwą postawę ciała
Zajęcia „gimnastyka dla umysłu”
- Wsparcie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego.
Łącznie w projekcie od września 2024 roku do lutego 2028 roku przeprowadzonych zostanie 12 702 godzin dla uczniów i uczennic.
W projekcie zaplanowano również szkolenia dla
- Rozwijanie kompetencji 4K
- Strategie uczenia się
- Sztuczna inteligencja szansa, czy zagrożenie
- Jak efektywnie uczyć i oceniać pracę uczniów
Celem projektu jest wsparcie szkół, uczennic i uczniów, nauczycielek i nauczycieli, które przyczyni się do wyrównywania szans edukacyjnych poprzez podniesienie jakości
i efektywności kształcenia, zwiększenia dostępności i włączenie społeczne.
Cele realizowane będą poprzez:
- rozwijanie kompetencji kluczowych, społeczno – emocjonalnych, podstawowych, przekrojowych, związanych z zieloną i cyfrową transformacją, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w formie zajęć rozwijających uzdolnienia, umiejętność uczenia się, dydaktyczno-wyrównawczych i specjalistycznych, w tym przeciwdziałających przedwczesnemu opuszczeniu systemu oświaty,
- podejmowanie działań wynikających z wychowawczej i wspierającej funkcji szkoły
i profilaktyki problemów dotyczących m.in. edukacji prozdrowotnej czy ekologicznej, - wsparcie kadry, które przyczyni się do podniesienia kompetencji związanych z zawodem, kompetencji kluczowych, w tym cyfrowych, społeczno-emocjonalnych,
- doposażenie 3 szkół w pomoce dydaktyczne.
Grupa docelowa
Uczestniczkami i uczestnikami projektu są wyłącznie uczennice/uczniowie, nauczycielki/nauczyciele, pracowniczki/pracownicy pedagogiczni szkół:
- Szkoły Podstawowej nr 1 im. Filomatów Pomorskich w Chełmnie;
- Szkoły Podstawowej nr 2 im. Stanisława Staszica w Chełmnie;
- Szkoły Podstawowej nr 4 im. Wojska Polskiego w Chełmnie.
Przewidywana liczba uczniów objętych wsparciem wynosi 600 uczennic i uczniów
oraz 50 nauczycielek i nauczycieli.
Do realizowanych zajęć zostaną zakupione pomoce dydaktyczne w tym: dla każdej szkoły pracownia językowa, dodatkowo dla SP- 2 informatyczna, a dla SP- 4 sensoryczna. Łączna wartość pomocy naukowych - 550 925,00 zł.
Projekt jest realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw
i Pomorza 2021-2027 współfinansowanego Europejskiego Fundusz Społecznego Plus. Priorytet: 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego. Działanie: 8.13 Kształcenie ogólne ZITy regionalne.
Całkowita wartość projektu wynosi 2 888 471,19 zł z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny) wynosi 85% tj. 2 455 200,51zł i 5% dofinansowanie budżetu państwa tj. 144 400,68 zł.
Gmina wnosi wkład własny w wysokości 5% wartości projektu ( 288 870,00 zł.), jako niepieniężny, w postaci udostępnienia sal lekcyjnych w szkołach, w których realizowany będzie projekt.