Szkoła Podstawowa nr 1 im. Filomatów Pomorskich

Wyszukiwarka

86-200, Chełmno

ul. T. Kościuszki 11

tel. 56 676 05 24

tel. 509 354 140

Adres do e-Doręczeń: AE:PL-55104-66800-HIEFR-20

 ePUAP:  /SP1Chelmno/SkrytkaESP

E-mail: poczta@sp1chelmno.pl


  • Statystyki

    • Odwiedziny: 15294929
    • Do końca roku: 53 dni
    • Do wakacji: 230 dni

  • Kalendarium

    Sobota, 2025-11-08

    Imieniny: Klaudii, Seweryna

Projekty unijne 2025/2026

Rozpoczynamy rekrutację uczniów do naszego projektu, który w tamtym roku cieszył się wielkim zainteresowaniem. Oferta zajęć na ten rok szkolny poniżej, dokumenty do pobrania w załączniku.  Rekrutacja trwa do 19 września 2025 roku. Zajęcia będą realizowane od października.

     „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności v. 2

Projekt „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności v. 2 realizowany będzie w okresie od września 2024 roku do lutego 2028 roku w Szkole Podstawowej nr 1, Szkole Podstawowej nr 2 i Szkole Podstawowej nr 4 w Chełmnie.  Gmina Miasto Chełmno złożyła wniosek w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez  Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 współfinansowanego  Europejskiego Fundusz Społecznego Plus. Priorytet: 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego. Działanie: 8.13 Kształcenie ogólne ZITy regionalne.

Realizacja wsparcia przygotowana została na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół w zakresie zajęć dla uczniów, doskonalenia nauczycieli i wyposażenia w pomoce naukowe.
Zajęcia w ramach projektu będą stanowiły uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły.

Zajęcia organizowane przez Szkołę Podstawową nr1 oznaczone kolorem.

W szkołach, zgodnie z założeniami konkursu, zaplanowano:

 1. Wsparcie w zakresie podnoszenia kompetencji kluczowych (w tym cyfrowych, społecznych), społeczno-emocjonalnych, podstawowych, przekrojowych lub związanych z zieloną lub cyfrową transformacją, w tym m.in.:
Zajęcia rozwijające kreatywność, logiczne myślenie, 4k
Zajęcia artystyczne w tym teatralne, muzyczne, plastyczne
Zajęcia geograficzne
Zajęcia eksperymentalne z chemii
Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje, w tym z języków obcych: język angielski, język francuski, 
Zajęcia z programowania z robotyką
Zajęcia rozwijające kreatywność i logiczne myślenie
Zajęcia z projektowania z drukarką 3D
Zajęcia z matematyki,
Zajęcia z edukacji medialnej
Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje z informatyki
Zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje z programowania z robotyką

2. Wsparcie w zakresie edukacji włączającej, w tym diagnozowanie indywidulanych potrzeb rozwojowych lub edukacyjnych lub udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym przeciwdziałającej przedwczesnemu opuszczeniu systemu oświaty, w tym m.in.:
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Zajęcia rozwijające mowę z logorytmiką
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze: klasy I-III
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się

3. Wsparcie na realizację działań wynikających z wychowawczej lub wspierającej funkcji szkoły lub profilaktyki problemów (m.in. edukacja prozdrowotna lub ekologiczna), w tym m.in.:
Zajęcia „Przez sport do zdrowia”
Zajęcia „Zdrowe jedzenie to podstawa”
Zajęcia przyrodniczo- ekologiczne
Zajęcia sportowo- rekreacyjne
Zajęcia kształtujące właściwą postawę ciała
Zajęcia „gimnastyka dla umysłu”

4. Wsparcie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego.

Łącznie w projekcie od września 2024 roku do lutego 2028 roku przeprowadzonych zostanie 12 702 godzin dla uczniów i uczennic.

W projekcie zaplanowano również szkolenia dla nauczycieli

  1. Rozwijanie kompetencji 4K
  2. Strategie uczenia się
  3. Sztuczna inteligencja szansa, czy zagrożenie
  4. Jak efektywnie uczyć i oceniać pracę uczniów

Celem projektu jest wsparcie szkół, uczennic i uczniów, nauczycielek i nauczycieli, które przyczyni się do wyrównywania szans edukacyjnych poprzez podniesienie jakości
i efektywności kształcenia, zwiększenia dostępności i włączenie społeczne. 

Cele realizowane będą poprzez:

  • rozwijanie kompetencji kluczowych, społeczno – emocjonalnych, podstawowych, przekrojowych, związanych z zieloną i cyfrową transformacją, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w formie zajęć rozwijających uzdolnienia, umiejętność uczenia się, dydaktyczno-wyrównawczych i specjalistycznych,  w tym przeciwdziałających przedwczesnemu opuszczeniu systemu oświaty,
  • podejmowanie działań wynikających z wychowawczej i wspierającej funkcji szkoły
    i profilaktyki problemów dotyczących m.in. edukacji prozdrowotnej czy ekologicznej,
  • wsparcie kadry, które przyczyni się do podniesienia kompetencji związanych z zawodem, kompetencji kluczowych, w tym cyfrowych, społeczno-emocjonalnych,
  • doposażenie 3 szkół w pomoce dydaktyczne.

Grupa docelowa

Uczestniczkami i uczestnikami projektu są wyłącznie uczennice/uczniowie, nauczycielki/nauczyciele, pracowniczki/pracownicy pedagogiczni szkół:

  • Szkoły Podstawowej nr 1 im. Filomatów Pomorskich w Chełmnie;
  • Szkoły Podstawowej nr 2 im. Stanisława Staszica w Chełmnie;
  • Szkoły Podstawowej nr 4 im. Wojska Polskiego w Chełmnie.

Przewidywana liczba uczniów objętych wsparciem wynosi 600 uczennic i uczniów  oraz 50 nauczycielek i nauczycieli.

Do realizowanych zajęć zostaną zakupione pomoce dydaktyczne w tym: dla każdej szkoły pracownia językowa, dodatkowo dla SP 2 informatyczna, a dla SP 4 sensoryczna. Łączna wartość pomocy naukowych - 550 925,00 zł.

Projekt jest realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 współfinansowanego Europejskiego Fundusz Społecznego Plus. Priorytet: 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego. Działanie: 8.13 Kształcenie ogólne ZITy regionalne.

Całkowita wartość projektu wynosi 2 888 471,19 zł z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny) wynosi 85% tj. 2 455 200,51zł i 5% dofinansowanie budżetu państwa tj. 144 400,68 zł.

Gmina wnosi wkład własny w wysokości 5% wartości projektu ( 288 870,00 zł.),  jako niepieniężny, w postaci udostępnienia sal lekcyjnych w szkołach, w których realizowany będzie projekt.